Followers

Wednesday, April 25, 2007

Intro.....


Assalamualaikum w.b.t & Salam sejahtera,

Pasti anda semua tertanya-tanya, mengapa blog ini dipanggil cendawan gila? hmm..ini kerana apa yg akan anda lalui dan alami disini selepas ini akan berkisar terhadap cendawan. Mengapa saya memilih cendawan? Ikutilah kisah seterusnya....
Cendawan atau atau nama saintifiknya Ganoderma(lingzhi) merupakan salah satu herba yang munjarab. Ia juga dikenali Raja Herba yang Ajaib kerana kebolehannya menjadi alat penjagaan kesihatan, kecantikan dan seterusnya penawar kepada penyakit, Insya Allah.
Ganoderma Merah mempunyai kesan Terapeutik yang tinggi dan kebanyakan spesis diperolehi dari ganoderma merah menjadikan istilah biasa bagi spesis gano. Terdapat lebih daripada 200 spesis Ganoderma merah dan 6 spesis memberi kesan
Terapeutik yang tinggi.

Sejarah :
  1. 1970 China dan Jepun berjaya menanam Ganoderma di dalam makmal menggunakan "Kaedah Pengasingan Benih"
  2. 1975 Pengeluaran secara komersial di Jepun
  3. 1980 Pengeluaran secara komersial di Taiwan
  4. 1983 Pengeluaran secara komersial di Malaysia..
3 cara penanaman :
  1. Kaedah Pengasingan Benih
  2. Kaedah Tisu Kultur
  3. Kaedah Penanaman Organik.
Setakat ini sahaja pertemuan kita buat kali ini. Bertemu lagi dalam coretan seterusnya.

ps : Badan kita merupakan doktor yang sebaik-baiknya. Kita berupaya untuk memulihkan penyakit dengan sistem ketahanan badan yang semulajadi.

2 comments:

muhsin62 said...

Tahniah.. apa yg ditulis betullah tu, cuma selepas ni tambahkan lagi ribuan testimoni penyakit kronik yg dah pulih & baik. Nanti abg Muhsin beri CD kencing manis yang menimbulkan perasaan geli & menakutkan.Selitkan kejayaan negara yg telah berjaya meneroka ke 88 buah negara.....sesuatu yg membanggakan!

Fadli @ Eddie... said...

Terima kasih..akan diusahakan.